9.9.2015

  • Μια κρίση όπως αυτή που αντιμετωπίζει η Ελλάδα οδηγεί, αναπόφευκτα, σε προβλήματα εικόνας. Πώς πιστεύεται ότι θα καταφέρει η Ελλάδα να ανακτήσει την εικόνα της σε εξωτερικό επίπεδο;

Το ενδιαφέρον απέναντι στην Ελλάδα υπήρξε τεράστιο τα τελευταία έξι χρόνια. Πιστεύω ότι οι πολιτικοί που ηγήθηκαν της χώρας στο παρελθόν τροφοδότησαν μια εικόνα ενός λαού οκνηρού και αντιπαραγωγικού και νομίζω ότι αυτή είναι η ρητορική που είχε τον πλέον αρνητικό αντίκτυπο. Στο μυαλό τον ευρωπαίων δημιουργήθηκε αυτός ο αρνητικός και άκρως αναληθής συσχετισμός, ότι αν δοθούν χρήματα στους Έλληνες, αυτοί θα τα σπαταλήσουν. Η πραγματικότητα είναι τελείως διαφορετική. Οι Έλληνες είναι ιδιαίτερα εργατικοί. Πάντοτε πλήρωναν τους ίδιους φόρους με τους υπόλοιπους ευρωπαίους πολίτες. Παρόλα αυτά, η κακή διαχείριση και η διαφθορά των προηγούμενων κυβερνήσεων έθεσαν εμπόδια στον δρόμο μιας βιώσιμης οικονομικής ανάπτυξης και κάποιων μεταρρυθμίσεων που θα οδηγούσαν σε αποδοτικότητα και ισότητα. Αυτό που πρέπει εμείς να κάνουμε είναι να δείξουμε την πραγματικότητα όπως είναι, χωρίς να την εξωραΐζουμε με κανέναν τρόπο.

  • Μια πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι, παρά τα τρέχοντα προβλήματα, η Ελλάδα παρέμεινε ο θερινός τουριστικός προορισμός που προτιμούν οι Ρουμάνοι. Τι κάνετε για να διατηρήσετε την προσέλευση των τουριστών;


image003Καταβάλλουμε προσπάθειες να διατηρήσουμε τη χώρα το ίδιο όμορφη και να παραμείνουμε το ίδιο φιλόξενοι όπως πάντα. Το γεγονός ότι οι Ρουμάνοι προτιμούν την Ελλάδα μας χαροποιεί ιδιαιτέρως και έχουμε μεγάλα σχέδια για το μέλλον. Ο τουρισμός είναι ένας από τους ισχυρότερους τομείς της οικονομίας μας. Παρόλα αυτά, οι περισσότεροι που επισκέπτονται την Ελλάδα δε φτάνουν να διερευνήσουν σε βάθος όλα όσα η χώρα έχει να τους προσφέρει. Οι άνθρωποι πιστεύουν ότι Ελλάδα σημαίνει μόνο καλοκαίρι, θάλασσα, ήλιος, παραλία… αλλά η αλήθεια είναι ότι η Ελλάδα αποτελεί προορισμό και για άλλους τύπους τουρισμού. Μπορεί κανείς να κάνει κατάβαση ποταμών, σκι ή να επισκεφθεί μοναστήρια. Έχουμε τους λεγόμενους «δρόμους του κρασιού» που αξίζει κανείς να τα διερευνήσει. Υπάρχουν τόσες δυνατότητες διασκέδασης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους! Για το μέλλον, η στρατηγική μας είναι να αναπτύξουμε συνεργασίες με χώρες που έχουν συγγενικές πολιτιστικές ρίζες και ισχυρούς ιστορικούς δεσμούς με την Ελλάδα. Η Ρουμανία αποτελεί ένα πολύ καλό τέτοιο παράδειγμα.

  • Κατά το τελευταίο χρονικό διάστημα έχουν γίνει σημαντικά βήματα για την εξομάλυνση της κατάστασης στην Ελλάδα. Γνωρίζουμε όλοι τι περιμένουν οι πιστωτές και η διεθνής κοινότητα από την Ελλάδα, αλλά τι περιμένει η Ελλάδα από αυτούς;

Αυτήν τη στιγμή, οι προσπάθειές μας εστιάζουν στην ανάκτηση της εμπιστοσύνης των ευρωπαίων εταίρων μας, μια εμπιστοσύνη που δε θα έπρεπε, στην πραγματικότητα, να έχει χαθεί. Στόχος μας ήταν να διαπραγματευτούμε τους όρους της συμφωνίας δανειοδότησης με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι βιώσιμη για την Ελλάδα. Η ελληνική κοινωνία πρέπει να μοιραστεί εξίσου το βάρος της κρίσης. Ο στόχος μας παρερμηνεύτηκε και αυτό συνέβη για πολιτικούς λόγους, όχι τυχαία. Ως αριστερή προοδευτική Κυβέρνηση, θέσαμε υπό αμφισβήτηση την οικονομική ηγεμονία της Γερμανίας και τον φαύλο κύκλο των πολιτικών λιτότητας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε ολόκληρη την Ευρώπη. Έπειτα ορίσαμε προτεραιότητες, συμπεριλαμβανομένων στρατηγικών διαχείρισης της ανθρωπιστικής κρίσης και της διαφθοράς, υπό όλες τις μορφές της.

  • Φαίνεται ότι η πολιτική της Αθήνας σχετικά με τα ΜΜΕ και την επικοινωνία σημειώνει κάποιες αλλαγές. Κατέστη το Βουκουρέστι λιγότερο σημαντικό για την Αθήνα; Ρωτάω επειδή το Γραφείο Τύπου της Πρεσβείας της Ελλάδας στη Ρουμανία πρόκειται να κλείσει.

 Οι σχέσεις μας με τη Ρουμανία είναι άριστες και θέλουμε να τις βελτιώσουμε περεταίρω. Η προσωρινή αναστολή της λειτουργίας του Γραφείου Τύπου δε θα επηρεάσει τα σχέδιά μας. Η Αθήνα και το Βουκουρέστι έχουν τόσο ισχυρούς δεσμούς που μπορούμε να αντισταθμίσουμε [σ.μ. την αναστολή του Γ.Τ.Ε.] με συχνότερες αμοιβαίες επισκέψεις και περισσότερα κοινά σχέδια. Προσωπικά θα χαιρόμουν να έρθω στη Ρουμανία στο εγγύς μέλλον.

 

banner gge site n4487

 

emedia banner

404B2213 E8BC 418D A2BC BA78DE4CCD33

agf banner

 

banner el ch

 

elru2016 banner 1

banner diagonismoi 6

 

  1. Διαφάνεια
  2. Βιβλιοθήκη
  3. Πασιθέα

e diafaneia

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο της e-Διαφάνειας

lib

Χάρη στο διαδίκτυο, οι ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ), της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) και Μακεδονίας-Θράκης (ΕΣΗΕΜΘ) είναι πλεόν προσβάσιμες στο ευρύ κοινό.

Οι συνδέσεις που ακολουθούν δίνουν πρόσβαση σε ένα πλούσιο πληροφοριακό υλικό που αφορά, τόσο ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν στην Ελλάδα, όσο και θέματα που έχουν να κάνουν με τον οπτικοακουστικό τομέα σε εγχώριο αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο της e-Βιβλιοθήκης

pasithea

Καλώς ήλθατε στην e-Πασιθέα! Αναζητήστε πληροφορίες για:

  • όλα τα έντυπα που κυκλοφορούν στη χώρα μας
  • τα προγράμματα διαφημιστικής προβολής φορέων δημοσίου
  • τη διαφημιστική προβολή & δαπάνη στο δημόσιο
  • στοιχεία δημοσκοπήσεων στο δημόσιο

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο του e-Πασιθέα