08.06.2017

Ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Λευτέρης Κρέτσος μιλάει στην έναρξη του 9ου Διεθνούς Συνεδρίου της ΕΕΤΤ "Ηλεκτρονικές επικοινωνίες & ταχυδρομικές υπηρεσίες στην ενιαία ψηφιακή αγορά".

Ακολουθεί  το video και το κείμενο της ομιλίας του.

 

 

Θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση σε αυτή τη θεματική ενότητα.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα, και μέσω του ζητήματος των τηλεοπτικών αδειών, πιστεύω πως όλοι έχουν αρχίσει να αντιλαμβάνονται τη σημασία της ψηφιακής μετάβασης και τα οφέλη αυτής, καθώς επίσης και τις συνέπειες τυχόν άγνοιας ή και αδιαφορίας για τις εξελίξεις στο τηλεοπτικό γίγνεσθαι.


Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα μας στο πεδίο αυτό είναι πολλές και αλληλένδετες. Θα μπορούσα να μιλάω για ώρες για τις αστοχίες του παρελθόντος. Για τα λάθη προηγούμενων κυβερνήσεων αναφορικά με τον καθορισμό των περιοχών απονομής, το σχεδιασμό του χάρτη συχνοτήτων, αλλά και τη συμπερίληψη σε αυτόν συχνοτήτων μη συντονισμένων με τις όμορες τηλεπικοινωνιακές χώρες. Ωστόσο νομίζω πως είναι σκόπιμο και αναγκαίο να κοιτάζουμε, όχι μόνο προς τα πίσω, αλλά κυρίως προς τα εμπρός – και βρισκόμαστε εδώ σήμερα για να μιλήσουμε για το μέλλον της τηλεόρασης στην Ελλάδα, και ειδικότερα για την τεχνολογία HbbTV (Hybrid Broadband Broadcast TV) και τη δυναμική της.


Η τεχνολογία Hbbtv έχει ως στόχο την εναρμόνιση της μετάδοσης (μέσω ευρυεκπομπής και ευρυζωνικών συνδέσεων) των υπηρεσιών ψυχαγωγίας σε καταναλωτές/τηλεθεατές που διαθέτουν έξυπνες τηλεοράσεις, set-top boxes και συσκευές πολλαπλών οθονών. Αποτελεί δηλαδή μέσο προκειμένου το γραμμικό και το on-demand περιεχόμενο να φτάνουν ταυτόχρονα στους τηλεοπτικούς μας δέκτες.


Το πιο σημαντικό στοιχείο που πρέπει να επισημανθεί είναι ότι η υβριδική τηλεόραση συνδυάζει τα πλεονεκτήματα της ραδιοτηλεοπτικής μετάδοσης και της ευρυζωνικότητας. Παρέχει δηλαδή διαδραστικές υπηρεσίες μέσω πολλαπλών δικτύων διανομής, προσφέροντας μια αναβαθμισμένη εμπειρία τηλεθέασης. Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς η κατανάλωση υπηρεσιών βίντεο κατ’ απαίτηση, που περιλαμβάνει μη γραμμικές τηλεοπτικές λύσεις διαδικτυακού βίντεο / OTT εξακολουθεί να αυξάνεται. Η τηλεθέαση διεθνώς μετακινείται πέρα από το σαλόνι, γεγονός το οποίο οφείλεται και στην αναπαραγωγή OTT περιεχομένου μέσω πολλαπλών συσκευών. Τέλος η υβριδική τηλεόραση απαιτεί πολύ λίγο χρόνο για την υλοποίηση γραμμικών και μη γραμμικών λύσεων για τους καταναλωτές.


Συνοψίζοντας, η υβριδική τηλεόραση:


1. Έχει λιγότερες απαιτήσεις στην υλοποίηση αφού είναι βασισμένη σε ανοικτά πρότυπα.


2. Παρέχει επιπλέον υπηρεσίες πάνω στην γραμμική τηλεόραση.


3. Προσφέρει νέους τρόπους διαφήμισης και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών.


4. Προσφέρει νέους τρόπους μέτρησης τηλεθέασης και εξαγωγής στατιστικών στοιχείων με ακρίβεια.


5. Επιτρέπει τη δημιουργία, σε ελάχιστο χρόνο, πολλαπλών OTT θεματικών καναλιών, με βάση το bandwidth.


Αυτά βέβαια θα μας τα περιγράψουν με μεγαλύτερη τεχνική λεπτομέρεια και οι επόμενοι ομιλητές της θεματικής ενότητας.


Σύμφωνα με τα στοιχεία της HbbTV Αssociation, ήδη σε 25 χώρες στον κόσμο (εκ των οποίων 16 ευρωπαϊκές) η τεχνολογία αυτή παρέχεται στους πολίτες. Ενώ ο αριθμός των χωρών που προσφέρουν υβριδικές υπηρεσίες συνεχώς αυξάνεται, η Ελλάδα απουσιάζει επιδεικτικά από το χάρτη. Όπως συνέβη και με την ψηφιακή μετάβαση, έχουμε καθυστερήσει να ενσωματώσουμε την τεχνολογία της υβριδικής TV στη χώρα μας.


Το πρόβλημα, και σε αυτή την περίπτωση, δεν είναι η απουσία εμπορικού ή καταναλωτικού ενδιαφέροντος, αλλά η απουσία των αναγκαίων υποδομών και έμπρακτου ενδιαφέροντος από την μεριά των παρόχων. Η Ελλάδα δεν υπάρχει στον χάρτη της υβριδικής τηλεόρασης, γιατί μέχρι σήμερα δεν είχαμε ενδιαφερθεί να υπάρχουμε στο χάρτη.
Επαναλαμβάνω: μέχρι σήμερα.


Είναι λοιπόν ιδιαίτερα μεγάλη η χαρά και η περηφάνεια που βρίσκομαι στη θέση να σας ανακοινώσω ότι σύντομα το τηλεοπτικό τοπίο στην Ελλάδα θα αλλάξει. Και μάλιστα με πρωτοβουλία όχι κάποιου ιδιώτη παρόχου, αλλά του δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα, της ΕΡΤ.


Η πλατφόρμα υβριδικών υπηρεσιών της ΕΡΤ είναι κατ’ ουσίαν έτοιμη. Οι άνθρωποι της ΕΡΤ, που βρίσκονται σήμερα μαζί μας, έχουν κάνει αγώνα δρόμου, τους τελευταίους μήνες, για να ολοκληρώσουν το πακέτο υπηρεσιών τους, και τα αποτελέσματά είναι ήδη σε θετική κατεύθυνση. Οι υβριδικές υπηρεσίες της ΕΡΤ έχουν εγκριθεί ήδη από την εταιρεία LG και μπορούν να γίνουν άμεσα διαθέσιμες. Επίσης τις έχει εγκρίνει η εταιρεία Sony και θα τις ενεργοποιήσει το 2018. Τέλος οι εταιρείες Samsung και Panasonic είναι σε διαδικασία ελέγχου ορθότητας των υπηρεσιών. Πολύ σύντομα, λοιπόν, η ΕΡΤ θα γίνει ο πρώτος πάροχος υβριδικής τηλεόρασης στην Ελλάδα.


Όπως άλλωστε συμβουλεύει τα μέλη της και η EBU, τα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά μέσα θα πρέπει να επενδύσουν στην υβριδική. Όχι μόνο γιατί οι Online υπηρεσίες τους είναι συνήθως ανάμεσα στις πιο δημοφιλείς στο κοινό αλλά και γιατί, σε συνδυασμό με το σοβαρό περιεχόμενό τους και με μια σοβαρή στρατηγική, τα δημόσια ραδιοτηλεοπτικά μέσα μπορούν να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία θέασης.


Ταυτόχρονα, είναι υποχρέωση της Πολιτείας να στηρίξει έμπρακτα την τεχνολογική αναβάθμιση που θα επιφέρει η έναρξη λειτουργίας της υβριδικής τηλεόρασης, εισάγοντας το κατάλληλο ρυθμιστικό πλαίσιο, που θα ενθαρρύνει την καινοτομία αλλά και θα προστατεύει στο ακέραιο τα προσωπικά δεδομένα και το δικαίωμα των τηλεθεατών στην ιδιωτικότητα. Οπότε μπορείτε να αναμένετε εξελίξεις και σε αυτό το πεδίο.


Κλείνοντας, να υπενθυμίσω πως η υβριδική τηλεόραση είναι η φυσική συνέχεια της επίγειας ψηφιακής τηλεόρασης και σε μεγάλο βαθμό συνιστά την απάντηση των broadcasters στην επέλαση των OTT παρόχων. Και αυτό, σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο, μεταφράζεται στο ότι όποιος πάρει άδεια σήμερα για επίγεια ψηφιακή ευρυεκπομπή, στο διαγωνισμό που πρέπει σύντομα να διεξαχθεί από το ΕΣΡ, αποκτά προφανές προβάδισμα και για την υβριδική εποχή.


Υπό αυτήν την έννοια, η πολυτάραχη ιστορία της χορήγησης αδειών σε τηλεοπτικά κανάλια παίρνει μια νέα τροπή, αποκτά μια νέα διάσταση. Η χορήγηση άδειας εκπομπής σήμερα ανοίγει το δρόμο και για τα κανάλια του μέλλοντος.


Αυτό όμως θα πρέπει να συνοδεύεται και από το αντίστοιχο τίμημα. Οι άδειες δεν δίνονται δωρεάν, γιατί αφορούν τη χρήση ενός σπάνιου δημόσιου αγαθού, των συχνοτήτων. Και ίσως είναι αυτό το τόσο κρίσιμο σημείο, το τίμημα, που έκανε τις προηγούμενες κυβερνήσεις να αποφύγουν - με κάθε δυνατό τρόπο - να εκπληρώσουν τη συνταγματική υποχρέωση απονομής αδειών στους παρόχους τηλεοπτικού περιεχομένου.


Δεν είναι τυχαίο ότι την μία και μοναδική φορά που η ΓΓΕΕ διενέργησε διαγωνισμό, όταν έγινε σαφής η πολιτική βούληση να μπει τάξη στο τηλεοπτικό τοπίο, όταν όλοι οι εμπλεκόμενοι συνειδητοποίησαν πως βρίσκονται μπροστά στην μοναδική, πιθανόν, ευκαιρία να αποκτήσουν «κανάλι» με νόμιμη άδεια, το τίμημα εκτοξεύτηκε σε ύψη που, τότε, έμοιαζαν δυσθεώρητα.
Σήμερα, και με δεδομένο ότι η υβριδική τηλεόραση στην Ελλάδα είναι προ των πυλών, τολμώ να πω ότι τα 250 εκατομμύρια που μαζέψαμε πέρυσι το καλοκαίρι για τις τηλεοπτικές άδειες, δεν πρέπει να φαντάζουν και τόσο δυσθεώρητα.


Και θεωρώ δεδομένο πως, στον επικείμενο διαγωνισμό του ΕΣΡ για την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών, οι εξελίξεις που συζητάμε σήμερα θα ληφθούν υπόψη από τους αρμόδιους φορείς, προκειμένου να καθοριστεί το αρχικό τίμημα της δημοπρασίας.

banner gge site n4487

 

emedia banner

404B2213 E8BC 418D A2BC BA78DE4CCD33

agf banner

 

banner el ch

 

elru2016 banner 1

banner diagonismoi 6

 

  1. Διαφάνεια
  2. Βιβλιοθήκη
  3. Πασιθέα

e diafaneia

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο της e-Διαφάνειας

lib

Χάρη στο διαδίκτυο, οι ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ), της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) και Μακεδονίας-Θράκης (ΕΣΗΕΜΘ) είναι πλεόν προσβάσιμες στο ευρύ κοινό.

Οι συνδέσεις που ακολουθούν δίνουν πρόσβαση σε ένα πλούσιο πληροφοριακό υλικό που αφορά, τόσο ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν στην Ελλάδα, όσο και θέματα που έχουν να κάνουν με τον οπτικοακουστικό τομέα σε εγχώριο αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο της e-Βιβλιοθήκης

pasithea

Καλώς ήλθατε στην e-Πασιθέα! Αναζητήστε πληροφορίες για:

  • όλα τα έντυπα που κυκλοφορούν στη χώρα μας
  • τα προγράμματα διαφημιστικής προβολής φορέων δημοσίου
  • τη διαφημιστική προβολή & δαπάνη στο δημόσιο
  • στοιχεία δημοσκοπήσεων στο δημόσιο

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο του e-Πασιθέα