15.05.2016

 

Ο Υπουργός Επικρατείας δεν ήταν δυνατόν να βρεθεί εδώ στην Αμερική και να μην τον φιλοξενήσουμε εδώ στα στούντιο του Cosmos FM.
O Nίκος Παππάς γεννήθηκε στην Αθήνα με καταγωγή από τη Λαμία και την Τήνο. Μετά τις εγκύκλιες σπουδές του σπούδασε Οικονομικά στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου στη Σκωτία και έκανε Masters μετά την ολοκλήρωση του BSc. Εργάστηκε ως ερευνητής στο Ινστιτούτο Fraser of Allander του Πανεπιστημίου Strathclyde και επαναπατρίστηκε στην Ελλάδα στην περίοδο που ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν στην αντιπολίτευση. Διετέλεσε διευθυντής του γραφείου του Αλέξη Τσίπρα, εκλέχθηκε Βουλευτής στη Β’ Αθηνών με τον ΣΥΡΙΖΑ τον Ιανουάριο του 2015 και επανεκλέχθηκε στην ίδια περιφέρεια τον Σεπτέμβριο του 2015.
Διετέλεσε Υπουργός Επικρατείας της Κυβέρνησης του Αλέξη Τσίπρα εγγράφοντας στο ενεργητικό του την ψήφιση του νομοσχεδίου για την επαναλειτουργία της ΕΡΤ . Παρέμεινε Υπουργός Επικρατείας στην επόμενη Κυβέρνηση Τσίπρα όπου την υπογραφή του φέρει το νομοσχέδιο για την αδειοδότηση των ιδιωτικών καναλιών. Είναι μέλος της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ, γιος του Στέλιου Παππά επίσης μέλους της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του Συνασπισμού της Αριστεράς και της Προόδου και ιστορικού στελέχους του ΚΚΕ Εσωτερικού.

Να καλωσορίσουμε τον Υπουργό Επικρατείας τον Ν.Παππά. στο Στούντιο ‘Δημήτριος και Γεωργία Καλοειδή’ και να του απευθύνουμε την πρώτη μας ερώτηση για μια αποτίμηση των σημαντικών επαφών που είχατε στην Ουάσιγκτον κ. Υπουργέ
Καταρχήν θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την πρόσκληση. Βρίσκομαι μαζί σας με μεγάλη χαρά γιατί και εγώ προσωπικά έχω ζήσει στο εξωτερικό μακριά από την Ελλάδα, σε μια μεριά του κόσμου όμως που το ελληνικό στοιχείο δεν ήταν τόσο πολυπληθές και η πατρίδα μας έλειπε πολύ περισσότερο. Δεν είχαμε ούτε τον ραδιοφωνικό μας σταθμό ούτε τόσο μεγάλη κοινότητα ούτως ώστε να μπορούμε στοιχειωδώς να γιατρεύουμε τον πόνο της απόστασης από την πατρίδα. Με αυτή την έννοια εδώ είμαστε πολύ τυχεροί που είναι το ελληνικό στοιχείο με τόσο έντονη παρουσία –τόσο διακριτή και συστηματική παρουσία- και θέλω να συγχαρώ και την προσπάθειά σας. Ένας σταθμός ο οποίος στέκεται με τη δουλειά των εθελοντών του – δεν είναι ιδιωτική επιχείρηση απ’ ότι ενημερώθηκα- και αυτά τώρα πραγματικά τα λέω μέσα από την καρδιά μου και όχι στα πλαίσια μιας συνήθους αβροφροσύνης και ακριβώς γιατί είχα και εγώ την εμπειρία της ζωής μακριά από την Ελλάδα.

Να πάω τώρα στην ερώτηση περί της αποτίμησης του ταξιδιού. Νομίζω ότι έχει αντιληφθεί η κοινή γνώμη και εδώ αλλά και στην Ελλάδα ότι αυτή είναι μία πολύ καλή στιγμή για την χώρα μας στις ΗΠΑ . Η εικόνα της είναι μιας χώρας η οποία περνάει στη σφαίρα της πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής σταθερότητας, μια χώρα η οποία τηρεί τις δεσμεύσεις της και είναι στη θέσει να διεκδικεί και από τους άλλους να τηρήσουν τις δικές τους δεσμεύσεις . Αυτή τη στιγμή είμαστε στην τελευταία φάση της διαπραγμάτευσης και όπως διαβάσατε στην αρχή του άρθρου των Νew York Times ακριβώς περιγράφει την συζήτηση -για να μη μπω σύγκρουση- που εξελίσσεται ανάμεσα στις διάφορες πλευρές των δανειστών μας για το ποιο χαρακτήρα θα έχει η διαπραγμάτευσή μας για την αναδιάρθρωση του χρέους. Προσέξτε που είμαστε... δεν είμαστε στη φάση που συζητάμε για το αν θα γίνει, είμαστε στη φάση που συζητάμε για το ποιον χαρακτήρα θα έχει και κυρίως –και αυτό μας αφορά εμάς πάρα πολύ- για το πόσο γρήγορα θα ολοκληρωθεί αυτή η συζήτηση.

Στους New York Times διαβάσαμε αυτό που ξεκίνησα να λέω πριν ξεκινήσει η συνέντευξη με τον κ. Παππά αλλά στην Καθημερινή της Κυριακής διαβάσαμε πως επιλογή της Ελλάδος ήταν η επιβολή περισσότερων φόρων έναντι της περεταίρω περικοπής των δαπανών, το υποστηρίζει στην συνέντευξή του ο κ. Ντομπρόβσκις. Αν ισχύει αυτό κ. Παππά θα μας το πείτε εσείς – όχι ότι η προηγούμενη Κυβέρνηση έκανε κάτι διαφορετικό- αλλά γιατί πληρώνουμε τόσους φόρους; Για να συντηρούμε το κράτος μας θα μου πείτε σωστά. Είναι όμως ένα κράτος που προσφέρει λίγα αλλά κοστίζει πολλά και μέχρι σήμερα πολλοί φορολογούμενοι εξοντώθηκαν από τους φόρους. Οι περισσότεροι φόροι που έρχονται φαντάζομαι ότι θα εξοντώσουν κι άλλους φορολογούμενους οπότε μήπως ένα μικρότερο κράτος θα μπορούσε να αποδειχθεί καλύτερο; Τι έχετε σκεφτεί;

Κοιτάξτε εγώ διαφωνώ ριζικά με όσους νομίζουν ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι το μεγάλο κράτος. Μεγάλο το κράτος έχει υπάρξει εκεί που έκανε τις δημόσιες προμήθειες δηλαδή όχι εκεί που υπήρχε αυτό που ονόμαζαν κάποιοι πελατειακό κράτος -και είχε εν μέρει στοιχεία αλήθειας- αλλά εκεί που κάποιοι επιτήδειοι έπιαναν το κράτος πελάτη στην αδιαφάνεια, στις υπερτιμολογήσεις και σε αυτές τις δαπάνες. Το κράτος μας δεν είναι σπάταλο εκεί που διοχετεύει πόρους για να καλύψει ανάγκες τις οποίες οι δυνάμεις της αγοράς δεν είναι σε θέση να καλύψουν. Να σας πω ένα παράδειγμα. Η Κυβέρνηση ψήφισε μια ρύθμιση με την οποία 2.000.000 ανασφάλιστοι συμπολίτες μας στην Ελλάδα έχουν πρόσβαση στην υγειονομική περίθαλψη, αυτό βεβαίως είναι ένα κόστος. Είναι όμως ένα κόστος το οποίο οφείλουμε να αναλάβουμε ως κοινωνία. Δεν είναι μια δαπάνη η οποία εξαϋλώνεται, δεν είναι μια δαπάνη η οποία δημιουργεί αδιαφανές χρήμα το οποίο κάποια στιγμή στο μέλλον θα βρούμε σε κάποιους λογαριασμούς στην Ελβετία και θα ψαχνόμαστε να βρούμε γιατί αυτά τα χρήματα δεν φορολογήθηκαν.

Είδα και το διάβασα με προσοχή αυτό το δημοσίευμα της Καθημερινής. Ακούστε να δείτε... βεβαίως μας ζητήθηκε να κόψουμε δαπάνες αλλά οι δαπάνες της ελληνικής πολιτείας έχουν περικοπεί στα χρόνια της κρίσης δραματικά. Περεταίρω περικοπή δαπανών σημαίνει περισσότερες απολύσεις, περικοπές μισθών και συντάξεων. Δύο τρόποι υπάρχουν για να ισορροπήσουν τα δημόσια οικονομικά και να απαντηθούν-να πιαστούν οι στόχοι του προγράμματος το οποίο συμφωνήσαμε με τους εταίρους μας : Θα κάνεις κάποιες φορολογικές παρεμβάσεις ή θα περικόψεις δαπάνες. Οι δαπάνες λοιπόν κατά τη δική μας αντίληψη έχουν περικοπεί στο μη περεταίρω και θα σας έλεγα ότι υπάρχουν τομείς στους οποίους έπρεπε να υπάρχουν κινήσεις με γενναιότητα. Για παράδειγμα είχε συμφωνηθεί στα πλαίσια της πέμπτης αξιολόγησης να υπάρχουν 4.000 απολύσεις το 2015 στο δημόσιο και 10.000 απολύσεις το 2016. Όπως αντιλαμβάνεστε αυτό θα είχε μια πάρα πολύ αρνητική επίπτωση σε τομείς πάρα πολύ ευαίσθητους κυρίως για τον κόσμο ο οποίος δεν έχει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση στα βασικά αγαθά και υπηρεσίες διά της εξαγοράς αυτών των υπηρεσιών.

Στην Ελλάδα αυτό τον καιρό θα γίνουν συνολικά 5.000 προσλήψεις στον τομέα της Υγείας. Είναι κάτι το οποίο το χρειαζόμαστε διότι όχι μόνο συρρικνώθηκε ο τομέας της Υγείας αλλά η κρίση έχει αυξήσει και τις απαιτήσεις αυτού του τομέα για να ανταποκριθεί. Άρα λοιπόν θα σας έλεγα ότι το ερώτημα ‘αν θα κάνεις το ένα ή το άλλο’ συμπυκνώνει και τις πολιτικές και ιδεολογικές διαφορές οι οποίες αναπτύσσονται. Το ίδιο είδαμε και στο ασφαλιστικό σύστημα ξέρετε. Δηλαδή υπήρχε μια συζήτηση διότι αναλάβαμε μια υποχρέωση να έχουμε μια εξοικονόμηση πόρων για 1% του ΑΕΠ από το ασφαλιστικό σύστημα και υπήρχε μια συζήτηση εάν αυτοί οι πόροι θα εξοικονομηθούν αποκλειστικά από τις περικοπές δαπανών δηλαδή συντάξεων ή αν θα γίνουν διαρθρωτικές αλλαγές τέτοιες και μια μικρή αύξηση των εισφορών ούτως ώστε να πιαστεί ο στόχος. Εμείς διαλέξαμε τη δεύτερη οδό. Δηλαδή τι κάναμε; Ενοποιήσαμε τα ταμεία ούτως ώστε να μειώσουμε το λειτουργικό κόστος, βγάλαμε σταδιακά από τη μέση τα προγράμματα πρόωρης συνταξιοδότησης και αυξήσαμε τις εισφορές και καταφέραμε να διατηρήσουμε το ύψος των συντάξεων μέχρι τα 1.300 ευρώ σταθερό. Θα μπορούσαμε να πάρουμε άλλο δρόμο και να πούμε ‘πόσο χρειαζόμαστε; 1% του ΑΕΠ κοντά 2 δις, κόψε από όλες τις δαπάνες ... καληνύχτα σας’.

Κύριε Παππά βρίσκεστε δίπλα στον Πρωθυπουργό, τον Αλέξη Τσίπρα και θα θέλαμε να κάνουμε μια ερώτηση, ένα μικρό-σύντομο σχόλιο για τρεις βασικές προσωπικότητες που παίζουν ρόλο στην πολιτική ζωή του τόπου. Αλέξης Τσίπρας, Κυριάκος Μητσοτάκης και Φώφη Γεννηματά.

Κοιτάξτε να δείτε ο Αλέξης ο Τσίπρας είναι ένας άνθρωπος, ο οποίος έχει μία καταγραφή στην ελληνική πολιτική ζωή, η οποία δεν μπορεί να παρακαμφθεί από κανέναν. Ηγήθηκε ενός κόμματος, το οποίο έπαιζε ένα δευτερεύοντα ρόλο στην ελληνική πολιτική ζωή και αυτή τη στιγμή είναι ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας και ηγέτης της ευρύτερης παράταξης, της αριστερής της προοδευτικής παράταξης και νομίζω για πολλά χρόνια θα παίζει αυτό το ρόλο.

Τώρα ο κ. Μητσοτάκης είναι ένας νέος άνθρωπος αλλά νομίζω ότι θα δυσκολευτεί πάρα πολύ να βγάλει από την εικόνα του δύο δεδομένα. Το πρώτο είναι ότι αποτελεί κομμάτι του παλιού πολιτικού συστήματος και το δεύτερο ότι έχει τοποθετήσεις τέτοιες και ιδεολογικές και πολιτικές αφετηρίες, οι οποίες έχουνε δοκιμαστεί θα σας έλεγα στη διάρκεια της κρίσης και έχουνε δυστυχώς στην εφαρμογή τους τα αποτελέσματα τα οδυνηρά που έχουνε.

Ο κ. Μητσοτάκης είναι αυτό που θα λέγαμε ακραία νεοφιλελεύθερος και το λέω αυτό με απόλυτο σεβασμό στη προσωπικότητα του και καταλαβαίνω ότι είναι και ευαίσθητο αυτό γιατί είμαστε και πολύ μακριά από την πατρίδα και όταν αναπτύσσουμε την πολιτική αντιπαράθεση πρέπει να την κάνουμε με μέτρο αλλά και με σαφήνεια. Διότι οι πολιτικές ηγεσίες είναι πάντα ενώπιον διλημμάτων και επιλογών και βεβαίως και η ευγένεια είναι μία προϋπόθεση της πολιτικής αντιπαράθεσης αλλά και η σαφήνεια για να μπορούν οι ιδέες λοιπόν να γίνονται αντιληπτές.

Έχει λοιπόν αυτό το βάρος ο κ. Μητσοτάκης και έχει και ένα βάρος, το οποίο προσωπικά εμένα με ενοχλεί πολύ περισσότερο από το προηγούμενο. Το γεγονός δηλαδή ότι στοιχεία που θα χαρακτήριζε κανείς ακροδεξιά έχουνε μπει από την προθήκη όπου ήτανε στη ΝΔ πριν αναλάβει ο κ. Μητσοτάκης στη διοίκησή της. Αυτά θα ήταν κατά τη γνώμη μου τα κύρια στοιχεία της κριτικής, τα οποία θα επέλεγε κανείς να του κάνει.
Τώρα η κα. Γεννηματά. Η κα. Γεννηματά βρίσκεται στη θέση να διαχειριστεί τις τύχες ενός κόμματος, το οποίο ήτανε κραταιό για πάρα πολλά χρόνια και αυτή τη στιγμή βρίσκεται νομίζω σε αναζήτηση ρόλου. Μέχρι στιγμής δεν έχει κατά τη γνώμη μου καταφέρει να προσδιορίσει το τι ακριβώς θέλει να κάνει και ποιές είναι οι σκέψεις της για τη διακυβέρνηση στην Ελλάδα, ποιό χαρακτήρα πρέπει να έχει, ποιές δυνάμεις πρέπει να τη συναποτελούν και τι προτεραιότητες πρέπει να θέσουν.

Στο CNBC κ. Παππά είπατε προχθές την Ουάσιγκτον πως η Ελλάδα είναι και πάλι μία σταθερή χώρα με πολιτική ηγεσία αποφασισμένη με την βούληση να ανοίξει ένα νέο κεφάλαιο για τον τόπο καθώς πέτυχε πολύ περισσότερα από αυτά που όλοι προέβλεπαν σε ότι αφορά την πορεία του ΑΕΠ, το πρωτογενές πλεόνασμα, την ανεργία, τις παρεμβάσεις που μειώνουν την γραφειοκρατία και δημιουργούν ένα σταθερό περιβάλλον ευνοϊκό για επενδύσεις. Λέξη κλειδί επενδύσεις, ομογένεια.
Λίγες μέρες πριν φυσικά με απόφαση του υπουργείου Πολιτισμού να χαρακτηρίσει ως αρχαιολογική ζώνη έκταση 10.000 στρεμμάτων στο Γκόλφ Αφάντου ματαίωσε την εξέλιξη και τη διαδικασία αξιοποίησης της περιοχής. Ο ομογενής Μάικ Αγγελιάδης, που έχει επενδύσει εκεί, δεν το πίστευε αυτό που συνέβη. Να υπενθυμίσουμε ότι ο Μερκούριος Αγγελιάδης είναι ελληνοαμερικανός, έχει χρηματοδοτήσει με ένα εκατομμύριο ευρώ την εκπόνηση μελέτης για μία πρωτότυπη αξιοποίηση του Γκόλφ Αφάντου και η επένδυση που οραματίζεται είναι κοντά στο μισό δισεκατομμύριο, κοντά στα πεντακόσια εκατομμύρια. Δεν ξέρω αν άλλαξε κάτι. Θα μας το πείτε εσείς σε λίγο φαντάζομαι αλλά υπάρχει εξήγηση για την απόφαση που εκδόθηκε; Δεν νομίζετε κ. Παππά πως η ελληνική πολιτεία με τέτοιες αποφάσεις στέλνει διεθνώς ένα αρνητικό μήνυμα ενός εχθρικού επενδυτικού περιβάλλοντος και δείχνει το δρόμο της φυγής σε κάθε πιθανό επενδυτή σε μία περίοδο που η χώρα έχει ανάγκη τις επενδύσεις για να βγει από το τέλμα, να δει μια άσπρη μέρα, να κάνει ξαστεριά.

Δεν θα μπορούσα παρά να συμφωνήσω μαζί σας ότι οι επενδύσεις είναι η λέξη κλειδί και οι επενδύσεις προϋποθέτουν ένα περιβάλλον κοινωνικής, οικονομικής πολιτικής σταθερότητας και νομικής διαφάνειας. Άρα επίσης κανείς δεν θα μπορούσε να διαφωνήσει ότι δεν μπορεί η πολιτεία να καλεί κάποιους επενδυτές λέγοντάς τους ότι οι όροι της επένδυσης είναι Α και αυτοί οι όροι να αλλάζουν στο δρόμο. Σε σχέση με την συγκεκριμένη επένδυση η τελευταία πληροφόρηση που έχω είναι ότι γίνεται μία προσπάθεια σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο να υπάρξει μία έρευνα στο χώρο με τη μέθοδο του σκαναρίσματος και να διαπιστωθεί αν πραγματικά υπάρχουν αρχαία. Εάν δεν υπάρχουν να προχωρήσει κανονικά η επένδυση, εάν σε κάποια σημεία υπάρχουν να δούμε πως μπορούν να αξιοποιηθούν αυτά και να ξεμπλοκαριστεί και να υπάρξει μία υπέρβαση του προβλήματος.

Κοιτάξτε να δείτε, το σύστημα της διοίκησης στην Ελλάδα δυστυχώς είναι πολυδαίδαλο, είναι σύνθετο και πολλές φορές δημιουργεί ακριβώς την εικόνα της ασυνέχειας. Διότι και οι επενδυτές δεν έχουν πρόβλημα ως επί το πλείστον για το αν είναι αυστηροί ή όχι οι όροι της επένδυσης. Αυτό που αποζητούν είναι η σταθερότητα των όρων. Και νομίζω ότι δικαίως κάποιος θα μπορούσε να πει ότι σε αυτή την περίπτωση είχαμε έτσι μία παραβίαση αυτού του κανόνα της σταθερότητας. Ελπίζω τις επόμενες μέρες να είμαστε όλοι σε θέση να έχουμε καλά νέα και να ξεμπλοκαριστεί αυτή η κατάσταση.

Τώρα για το θέμα των επενδύσεων πρέπει να σας πω γενικά ότι η κυβέρνηση μας είχε έτοιμο τον επενδυτικό νόμο από την αρχή του χρόνου στο συρτάρι και δυστυχώς την διαδικασία των συζητήσεων με τους εταίρους μας δεν πήγαινε αυτός ο νόμος προς τη Βουλή μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της αξιολόγησης, κακώς κατά τη γνώμη μου. Ένα σημείο στο οποίο θα μπορούσε κανείς να σταθεί ως χαρακτηριστικό αυτού του επενδυτικού νόμου είναι ότι θα προσφέρει δωδεκαετή περίοδο σταθερού φορολογικού περιβάλλοντος για όλες τις επενδύσεις, οι οποίες είναι πάνω από κάποιο ύψος. Αν δεν κάνω λάθος είκοσι εκατομμύρια ευρώ.

Δεν πρέπει να ξεχνά κανείς επίσης ότι η κυβέρνηση μας έχει προχωρήσει στη συμφωνία για τα αεροδρόμια και για το λιμάνι του Πειραιά. Είναι δύο συμφωνίες, οι οποίες δεν εμπίπτουν με την στενή έννοια στην κατηγορία των ιδιωτικοποιήσεων διότι αποτελούν συμβάσεις με εταιρείες, οι οποίες είναι δημόσιες και η κινεζική και η γερμανική έχει πλειοψηφία κατοχής των μετοχών δημοσίου. Όμως νομίζω ότι με την βελτίωση των όρων της συμφωνίας και την υπογραφή τους αναδεικνύεται η Ελλάδα ως ένας κόμβος για την ευρύτερη περιοχή. Φανταστείτε λοιπόν την γεωγραφική θέση της Ελλάδας όπου μπορούν τα προϊόντα από την Ασία να έρχονται και να μεταφέρονται μετά και προς τις χώρες της Βόρειας Αφρικής και της Μεσογείου αλλά και προς την Κεντρική Ευρώπη. Και βέβαια η συμφωνία για τα αεροδρόμια, η οποία νομίζω ότι μπορεί να βοηθήσει και στην αναβάθμισή τους αλλά και να παίξει ένα ρόλο ούτως ώστε ακόμα περισσότεροι τουρίστες να έρχονται στα αεροδρόμια μας. Προμηνύεται μία πολύ καλή χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό επίσης πρέπει να πούμε έτσι και πρέπει να ετοιμάσουμε όλες μας τις δυνάμεις για να ανταποκριθούμε. Πάμε για νέο ρεκόρ.

Ελπίζουμε να πάμε σε ρεκόρ. Τριάντα ένα λεπτά μετά τις έντεκα, Cosmos FM, ελληνικό κοινωφελές ραδιόφωνο και στο στούντιο Καλοειδής μαζί μας ο Υπουργός Επικρατείας Νίκος Παππάς και ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης Λευτέρης Κρέτσος. Κύριε Υπουργέ όλοι μιλάμε για το σημαντικό ρόλο της ομογένειας. Οι πολιτικές ηγεσίες αναγνωρίζουν το ρόλο που έχει διαδραματίσει ο ελληνισμός της διασποράς ιδιαίτερα σε περιόδους κρίσης. Ποια είναι η θέση σας για την ψήφο των ομογενών τώρα που ο ΣΥΡΙΖΑ είναι κυβέρνηση;

Νομίζω είναι κάτι, το οποίο πρέπει πολύ γρήγορα να εξετάσουμε και να δούμε τις λεπτομέρειες, το πώς πρέπει να γίνει και το λέω αυτό με την ευκαιρία της συζήτησης, η οποία θα ανοίξει άμεσα στην Ελλάδα για την ψήφιση ενός νέου εκλογικού νόμου. Είναι λοιπόν μία χρυσή ευκαιρία ούτως ώστε να αποκατασταθεί και το δικαίωμα των ανθρώπων της ομογένειας να συμμετέχουν στα κοινά της χώρας και κυρίως ξέρετε αυτό θα είναι και μία διαδικασία αμφίδρομης δέσμευσης και της πατρίδας προς την ομογένεια και της ομογένειας προς την πατρίδα. Θα αυξήσει νομίζω ραγδαία το αίσθημα της συν-ευθύνης. Η εικόνα που έχω εδώ και θέλω να το πω αυτό και να μην παρεξηγηθώ είναι ότι το ελληνικό στοιχείο εδώ έχει πολύ μεγάλο εκτόπισμα. Ένα πράγμα πρέπει να κοιτάξουμε να βελτιώσουμε, το συντονισμό μας, να αποκτήσουμε κοινή κατεύθυνση , να ξεκαθαρίσουμε τους στόχους μας, να τους βάλουμε πάνω στο τραπέζι και να μπορέσουμε ακριβώς αυτό το εκτόπισμα να το διαχειριστούμε οργανωμένα προς όφελος της πατρίδας και όταν λέω προς όφελος της πατρίδας αυτό δεν αφορά καμία κυβέρνηση. Οι κυβερνήσεις έρχονται και παρέρχονται. Πολλοί άνθρωποι που ζουν εδώ έχουν ζήσει για δεκαετίες, έχουν δει δεκάδες κυβερνήσεις να περνούν. Οι στόχοι, όμως, νομίζω του ελληνισμού μπορούν πολύ καλύτερα να εξυπηρετηθούν εάν τις δυνάμεις μας τις συντονίσουμε και συγκλίνουμε πάνω σε στόχους που θα ιεραρχήσουμε.
Προσωπικά, κ. Παππά, στοχοποιηθήκατε εντονότατα από ιδιοκτήτες media, επειδή είστε αρμόδιος για το διαγωνισμό που διενεργεί η Κυβέρνηση προκειμένου να πάρουν άδεια για πρώτη φορά μετά από 25 χρόνια λειτουργίας και αυτό είναι φοβερό τα ιδιωτικά κανάλια. Φοβερό, αλλά η Ελλάδα είναι η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει προχωρήσει ποτέ σε διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες. Γι΄ αυτό το λόγο φαντάζομαι επιτίθενται στην Κυβέρνηση συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες, οι οποίες επιδιώκουν ειδική μεταχείριση. Ποια, κ. Παππά, είναι τα εγκατεστημένα συμφέροντα που ενοχλούνται;
Κοιτάξτε εδώ θα παραβιάσουμε ανοιχτές θύρες. Δεν θα πούμε τίποτα καινούριο, αλλά θα το επαναλάβουμε. Δυστυχώς δεν υπήρχε διαδικασία αδειοδότησης στην Ελλάδα και οι τηλεοπτικοί σταθμοί λάμβαναν αλλεπάλληλες παρατάσεις δια μίας υπουργικής υπογραφής 31/12 κάθε τέλους του έτους. Έτσι λίγο πριν τη βασιλόπιττα ο υπουργός υπέγραφε για την παράταση καθεστώτος νόμιμης λειτουργίας. Ακούστε καθεστώς νόμιμης λειτουργίας...
Από το 198..
1989
Δηλαδή από το 1989 που άρχισαν τα τηλεοπτικά κανάλια μέχρι σήμερα δεν υπάρχει ούτε νόμιμη λειτουργία ούτε διαγωνισμός;
Υπήρχε μία νομική ακροβασία και αντί να περιγράφει ο νόμος άδεις περιέγραφε νόμιμη λειτουργία. Αυτό δεν τιμά κανέναν και ξέρετε, όταν όλοι σηκώνουμε τη σημαία των μεταρρυθμίσεων, οι μεταρρυθμίσεις σημαίνει ότι θα έχουμε διαφάνεια, θα έχουμε κανόνες και τι ποιο λογικό να γίνει ακριβώς η δημοπρασία και ο νικητής του διαγωνισμού να αποκτήσει ακριβώς αυτό το δικαίωμα, δηλαδή το δικαίωμα της εκπομπής. Δεν μιλάμε για το δικαίωμα να παράγεις πρόγραμμα, μιλάμε για το δικαίωμα να μεταφέρεται το σήμα σου μέσα από το δίκτυο των εγκατεστημένων κεραιών σε όλη την Ελλάδα.
Γιατί 4 είναι μία ερώτηση και όχι 6;

Ναι, ναι. Εδώ πέρα, νομίζω, έχει γίνει πολύ συζήτηση γι’ αυτό το θέμα. Η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή μπήκε σε αυτή την κουβέντα προτάσσοντας τον όρο της βιωσιμότητας. Γιατί; Διότι μία από τις μεγάλες πληγές ακριβώς στην Ελλάδα στο θέμα των μέσων ενημέρωσης ήταν η διαπλοκή, η οποία στη δική μας την αντίληψη είχε τη ρίζα της στο γεγονός ότι είχαν συγκροτηθεί μία βιώσιμα σχήματα. Σχήματα τα οποία δηλαδή ως οικονομικές μονάδες έμπαιναν διαρκώς μέσα και έπρεπε να στηριχτούν από την ανανέωση και τη διόγκωση των δανειοδότησης τους. Πολλές φορές οι κανόνες της δανειοδότησης κάμπτονταν, για να συνεχίσουν να επιβιώνουν αυτά τα σχήματα. Γιατί κάμπτονταν; Διότι ως μέσα ενημέρωσης είχαν τη δυνατότητα να ασκήσουν πολιτικές πιέσεις στο πολιτικό προσωπικό και να πάρουν πράγματα, τα οποία μία άλλη επιχείρηση σε έναν άλλο τομέα της οικονομίας δεν θα μπορούσε να πάρει. Αυτό το φαύλο κύκλο πάμε να σπάσουμε και ξέρετε και κάτι; Επειδή μας κατηγορεί τώρα η αντιπολίτευση και έχουν χρησιμοποιηθεί και ακραίες εκφράσεις στη διάρκεια αυτής της συζήτησης, με ψυχραιμία το αντιμετωπίζουμε. Μας κατηγορεί η αντιπολίτευση ότι θέλουμε να αλλάξουμε την ενημέρωση. Κάθε άλλο. Το κανάλι το ιδιωτικό είναι ευάλωτο σε πιέσεις, εάν ο Υπουργός μπορεί να σηκώσει το τηλέφωνο και να πει: α, δεν έχετε άδεια, θα σας πιέσουμε, θα σας κλείσουμε. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία της αδειοδότησης, δεν θα μπορεί η πολιτική ηγεσία, όχι ο ομιλών, ο κάθε Υπουργός που θα έρθει στη θέση μου μετά από εμένα, να ασκήσει τέτοιου είδους πιέσεις. Κανονικά αδειοδοτημένα κανάλια, οικονομικά εύρωστα, με πρωτογενή παραγωγή, επειδή υπάρχει κι ένας κύκλος ανθρώπων ο οποίος πρέπει να δουλεύει. Είχε σταματήσει η παραγωγή πρωτογενούς προγράμματος, είχε μηδενιστεί η παραγωγή σε σήριαλ, σε μυθοπλασία. Άρα νομίζω ότι μπαίνει ένας κανόνας, ο οποίος θα μας διευκολύνει. Και ξέρετε όποιος παρακολουθεί και από κοντά τις εξελίξεις στην Ελλάδα το επιχείρημα περί βιωσιμότητας το αντιλαμβάνεται πάρα πολύ καλά.
Μιλήσατε λίγο πριν για τη βασιλόπιτα, που πραγματοποιούνταν οι αδειοδοτήσεις. Φαντάζομαι πως αυτός που κέρδιζε το φλουρί, άνοιγε δύο κανάλια. Γι’ αυτό πήγαμε σε αυτό το επίπεδο σε αυτό το στάδιο. Και μια που μιλάμε για τηλεόραση, μένοντας στο θέμα των μέσων μαζικής ενημέρωσης, αλλά αν επεκταθούμε στο εξωτερικό, θέλω να αναφέρω μια συνέντευξη σας πριν δύο μέρες στην DEUTSCHE WELLE, η οποία κυκλοφορεί ευρέως στο διαδίκτυο σε μία εκπομπή που λέγεται Conflict Zone, εμπόλεμη ζώνη, που πράγματι τήρησε ο δημοσιογράφος στη διεξαγωγή της εκπομπής, κατά την οποία ο δημοσιογράφος ήταν πιεστικός και εριστικός. Νομίζω ότι δεν έχετε πρόβλημα με το πιεστικός, αλλά ήταν πολύ εριστικός και εκεί είδαμε ότι δύο φορές θέλατε να διακόψετε την εκπομπή. Η ερώτησή μου είναι ποιος ήταν ο σκοπός αυτής της συνέντευξης, για ποιο λόγο αποφασίσατε να δώσετε αυτή τη συνέντευξη και αν είστε ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα.
Θα σας πω, γιατί και τις κακές στιγμές δεν πρέπει να τις αποφεύγουμε ούτε να αποφεύγουμε να τις σχολιάζουμε ούτε να αποφεύγουμε τα λάθη μας. Προφανώς ήταν πιεστικός ο δημοσιογράφος εκεί και κάποια στιγμή εγώ έχασα τη ψυχραιμία μου.

Αυτό είναι φανερό.
Το κράτησαν και στο μοντάζ...
Δεν έχει σημασία. Ήταν λανθασμένη αντίδραση, πρέπει να το πούμε. Δεν έχουμε δικαίωμα εμείς οι πολιτικοί και κυρίως, όταν είμαστε σε θέσεις κυβερνητικές να έχουμε τέτοιες αντιδράσεις. Αυτή ήταν μία κακή στιγμή, η οποία δεν έπρεπε να είχε συμβεί. Γιατί ξέρετε ο δημοσιογράφος μπορεί να είναι πιεστικός, μπορεί να είναι εριστικός και το να δοκιμάζει κανείς τα νεύρα σου είναι καμιά φορά μέσα στο παιχνίδι. Αυτό όμως που με εξόργισε να σας πω τι ήταν. Ήταν η υπόνοια ότι οι Έλληνες έχουν φερθεί ρατσιστικά και με μίσος στους υποδεχόμενους μετανάστες. Αυτό ήταν πραγματικά που δυστυχώς δεν μπόρεσα να διαχειριστώ με ψυχραιμία. Αυτή η υπόνοια.
Και το οποίο δεν ισχύει, γιατί σε μεγάλη...

Όχι μόνο δεν ισχύει, αλλά θα σας έλεγα, επειδή είχα τη ευκαιρία να επισκεφθώ και τη Λέσβο στη διάρκεια των διακοπών του Πάσχα, ένα νησί το οποίο δοκιμάστηκε με ακραίο τρόπο από τα κύματα της μετανάστευσης, η συμπεριφορά του κόσμου, η ακαταπόνητη και ασταμάτητη προσπάθεια των τοπικών αρχών και των τοπικών βουλευτών να διαχειριστούν το πρόβλημα είναι μία προσπάθεια που αξίζει τον έπαινο και πραγματικά θα ήθελα να υψωθεί ένα τείχος απέναντι σε απόψεις, οι οποίες επιχειρούν να διαστρεβλώσουν αυτή την εικόνα για την πατρίδα μας. Ο λαός ο δικός μας είναι πονεμένος από τη προσφυγιά και τέτοιες προσβολές δεν θα πρέπει να τις επιτρέπουμε. Οι άνθρωποι που ζουν εκεί είναι εγγόνια ανθρώπων που εκδιώχθηκαν από τις εστίες τους και υποδέχτηκαν τους ανθρώπους που εκδιώχθηκαν τώρα από τον πόλεμο με το καλύτερο δυνατό τρόπο.
Και παρά τα προβλήματα και τις στερήσεις που οι ίδιοι αντιμετωπίζουν.

Βεβαίως. Και για να καταλάβουμε για τι κλίμακας μέγεθος μιλάμε η Λέσβος, αν δεν κάνω λάθος, έχει 30.000 με 40.000 κατοίκους. Φανταστείτε διπλασιασμό του πληθυσμού της σε ένα διάστημα 7ημερών.
Εν μέσω κρίσης.

Βεβαίως. Μιλάμε για ένα τεράστιο πρόβλημα το οποίο το διαχειρίστηκαν
Με ανθρωπιά
Κάνοντας μας υπερήφανους. Όχι μόνο με απλή ανθρωπιά, διότι μπορούσε να υπήρχε ανθρωπιά αλλά θα μπορούσε μαζί με ανοργανωσιά να έχει εκτροχιαστεί η κατάσταση. Ήταν και οργανωμένοι και ανθρώπινοι και έτοιμοι να το αντιμετωπίσουν.
Είναι μεγάλη υπόθεση για έναν πολιτικό, σύγχρονο, νέο να παραδέχεται ότι κάπου έκανε λάθη, γιατί και αυτός είναι άνθρωπος και αυτός έχει νεύρα και αυτός δεν έχει να αντιμετωπίσει κάποια στιγμή κάποια κατάσταση. Και πρέπει να συγχαρούμε τον κ. Παππά γι’ αυτή τη δημόσια παραδοχή. Νομίζω όμως κ. Παππά πως δεν είναι εύκολο να κυβερνάς τους Έλληνες. Πόσο δε σε αυτή την εποχή. Σε μία εποχή οικονομικής δυσπραγίας.
Εύκολο και αυτονόητο πρέπει να είναι να παραδεχόμαστε τα λάθη μας γιατί το μόνο που καταφέρνουμε τώρα αν περιφέρουμε τον εαυτό μας ως αλάθητο είναι να χάνουμε σε αξιοπιστία.
Και μιας και έχουμε μαζί μας εδώ τον καθ’ ύλην αρμόδιο, τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης τον κ. Κρέτσο θα ήθελα να μιλήσω για την εικόνα. Μιλήσαμε πριν για την εικόνα της Ελλάδας που τα τελευταία χρόνια μετά τη μαγεία των Ολυμπιακών αγώνων έχει δυστυχώς καταρρακωθεί η δημόσια εικόνα της χώρας, η διεθνής εικόνα κυρίως της χώρας εξ’ αφορμής της κρίσης χρέους των δανείων, των μνημονίων, των προβλημάτων, των διαπραγματεύσεων με την Τρόικα και της εξαθλίωσης ενός μεγάλου κομματιού του ελληνικού λαού. Τι γίνεται, τι μπορεί να γίνει, ποιο είναι το σχέδιό σας για τη βελτίωση της αρνητικής αυτής εικόνας κύριε Γενικέ.

Καταρχάς να σας ευχαριστήσω και εγώ που συμμετέχω σε αυτή τη συζήτηση. Η αλήθεια είναι ότι αυτό είναι μια πάρα πολύ μεγάλη πρόκληση. Λέω τη λέξη πρόκληση όπως τη χρησιμοποιούν στην Αμερική γιατί αποφεύγουν να πουν τη λέξη πρόβλημα, λένε ‘Challenge’ ας πούμε. Είναι Challenge! Οφείλω να σας πω όμως ότι εδώ και 10 μέρες είναι η πρώτη φορά –από τότε τουλάχιστον που ανέλαβα τα καθήκοντα της ΓΓΕΕ- όπου φαίνεται στον διεθνή τύπο ότι έρχονται περισσότερα θετικά δημοσιεύματα απ’ ότι αρνητικά.

Νομίζω ότι αυτό που είπε πριν ο Υπουργός είναι σωστό. Είναι καλό το timing, φαίνεται ότι αρχίζουν και ωριμάζουν και οι συνθήκες και είναι ορατό ότι γυρίζουμε σελίδα. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι το πρόβλημα της εικόνας της χώρας έχει λυθεί. Χρειάζεται αρκετή προσπάθεια. Εμείς λοιπόν στο νόμο -που έχει γίνει γνωστός για τις τηλεοπτικές άδειες ο 4339- θεσμοθετήσαμε το Συμβούλιο Εθνικής Επικοινωνιακής Πολιτικής το οποίο σημαίνει ότι για πρώτη φορά υπό την προεδρεία του Πρωθυπουργού θα καθίσουν όλοι οι Υπουργοί να δουν τι πρέπει να κάνουν, ποιες δράσεις εξωστρέφειας πρέπει να αναλάβουν και μέσα από εκεί να βγει ένα μίγμα προτάσεων-δράσεων οι οποίες βελτιώνουν την εικόνα της χώρας δηλαδή για πρώτη φορά η Ελλάδα θα ακολουθήσει ένα Branding Policy οργανωμένα, συντονισμένα, συντεταγμένα και νομίζω ότι αυτό είναι ένα πολύ μεγάλο βήμα.
Το επόμενο βήμα φαντάζομαι πως θα είναι η ΕΡΤ στην Αμερική, στην Αυστραλία και παγκοσμίως;

Το επόμενο βήμα θα είναι η ΕΡΤ. Το γραφείο τύπου μας εδώ στη Νέα Υόρκη θα αναλάβει να βγουν τα πρώτα Call for tenders για το ποια εταιρία ενδιαφέρεται να μεταφέρει το δορυφορικό σήμα στην Αμερική, στον Καναδά και στην Αυστραλία, ήδη η δορυφορική ΕΡΤ (ERTworld) δουλεύει στην Ευρώπη. Πιστεύουμε ότι θα χρειαστεί ένα χρονικό διάστημα δύο μηνών διότι αφενός χρειάζεται να είναι πιο διαφανές το πλαίσιο με ποια εταιρία θα συνεργαστεί η ΕΡΤ και αφετέρου υπάρχουν κάποιες τεχνικές δυσκολίες που είναι πολύ περισσότερες απ’ ότι στην Ευρώπη.

Η ERTworld όμως θα είναι –και αυτός είναι και ο στόχος μας- πιο ανοιχτή σε όλες τις ομογενειακές κοινότητες και η ΕΡΤ είναι πολύ σημαντική και για έναν επιπρόσθετο λόγο. Ο λόγος αυτός είναι ότι ο μέσος πολίτης και στην Ευρώπη και στην Αμερική δαπανά ολοένα και περισσότερο μέρος από το χρόνο του στο διαδίκτυο. Μάλιστα με βάση τις μελέτες κάθε χρόνο έχουμε μια αύξηση των ιστοσελίδων ενημέρωσης κατά 30% στο διαδίκτυο ή κατά 18.000.000 το χρόνο. Ποιο είναι το πρόβλημα εδώ όμως; Οι 4 γλώσσες που κυριαρχούν στο διαδίκτυο είναι αυτές που κατέχουν το 80% του περιεχομένου και δυστυχώς μέσα σε αυτές δεν βρίσκονται τα ελληνικά. Άρα έχουμε ένα πρόβλημα το οποίο θα το αντιμετωπίσουμε άμεσα αν δεν ακολουθήσουμε τις ανάλογες δράσεις που χρειάζεται για να διασώσουμε και να προάγουμε την ελληνική γλώσσα.

Cosmos FM 91.5 η συχνότητα του Ελληνισμού στη Νέα Υόρκη, 24 ώρες το 24ωρο στο διαδίκτυο, 14ώρες στα FM της Μητροπολιτικής Νέας Υόρκης ...
Μιλώντας για γραφείο τύπου να πούμε ότι φιλοξενούμε στο στούντιο και τη Διευθύντρια του γραφείου τύπου της Ελλάδας στη Νέα Υόρκη, την κα. Σία Παπατριανταφύλλου. Να πούμε επίσης ότι χθες ο Υπουργός ο κ. Παππάς εγκαινίασε το γραφείο τύπου –θα έχουμε σχετικό ρεπορτάζ αργότερα- ενώ τον αγιασμό τέλεσε ο Σεβασμιότατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Δημήτριος, ο προκαθήμενος της ελληνικής ορθόδοξης εκκλησίας στην Αμερική.
Να ευχηθούμε καλορίζικο στις νέες του εγκαταστάσεις στην 3η λεωφόρο, το γραφείο τύπου πληροφοριών της Ελλάδος που συστεγάζεται με τον ΕΟΤ.

Μου στέλνει ένας καλός ακροατής και φίλος που είναι Οικονομολόγος –στέλεχος της Merrill Lynch ο κ. Βασίλης Κατσικιώτης –τον έχουμε φιλοξενήσει κατ’ επανάληψιν στην εκπομπή μας- στο κινητό ένα ερώτημα για τον Υπουργό που το θεωρώ εύλογο και θα το μεταφέρω. Το ΔΝΤ είναι ο θεσμός που πιέζει κ. Υπουργέ για την απομείωση του χρέους κάτι στο οποίο αντιστέκεται για τους δικούς της λόγους η Γερμανία και άλλες ευρωπαϊκές χώρες-εταίροι μας στην ΕΕ. Γιατί-λέει ο κ. Κατσικιώτης- η Κυβέρνηση αντιμετωπίζει εχθρικά ή τουλάχιστον αρνητικά το ΔΝΤ το οποίο όπως και οι ΗΠΑ πιέζουν προς την κατεύθυνση της απομείωσης του χρέους.

Πάρα πολύ κρίσιμη ερώτηση αυτή. Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η συμφωνία του Ιουλίου είχε μία αλληλουχία. Έλεγε ότι θα ολοκληρωθεί η πρώτη αξιολόγηση και μετά θα συζητήσουμε το χρέος. Στα πλαίσια της πρώτης αξιολόγησης η Ελλάδα έπρεπε να πάρει μέτρα 3% του ΑΕΠ. Το ΔΝΤ μέχρι να ολοκληρωθεί η συμφωνία σε αυτό το κομμάτι είχε εισηγηθεί η Ελλάδα να πάρει μέτρα 5% του ΑΕΠ. Αυτό δεν ήταν δυνατόν να γίνει αποδεκτό. Άρα λοιπόν αυτή του την στάση εμείς οφείλαμε και δημοσίως να την αναδείξουμε και να τοποθετηθούμε απέναντί της διότι πρώτον θα ήταν οικονομικά και κοινωνικά μη βιώσιμη επιλογή και δεύτερον θα ήταν πέραν των πλαισίων της συμφωνίας.

Η Κυβέρνηση όπως και όλες οι Κυβερνήσεις οφείλουν σε κάθε στιγμή να αξιοποιούν τις όποιες δυνατότητες της χώρας για την διεύρυνση των συμμαχιών της ούτως ώστε να μπορεί να κερδίζει όσα νομίζουμε ότι η Ελλάδα δικαιούται. Αυτή τη στιγμή λοιπόν που έχει κλείσει η συζήτηση για το ποια θα είναι τα μέτρα του 3% μένει η θέση του ΔΝΤ για την αναδιάρθρωση του χρέους -την οποία θα σας έλεγα και καλωσορίζουμε στη συζήτηση- και κυρίως εμείς θέλουμε να στείλουμε ένα μήνυμα ότι αυτή τη στιγμή όπου έχουνε διατυπωθεί απόψεις για το ποιο είναι το κατάλληλο μέγεθος και η κατάλληλη μέθοδος για την αναδιάρθρωση του χρέους, δεν πρέπει καμία από τις πλευρές που εισηγούνται διάφορες απόψεις να καθυστερήσει. Άρα λοιπόν έχουν ακουστεί -απ’ ότι γνωρίζουμε- πολλά πράγματα για την αναδιάρθρωση του χρέους ως προτάσεις οι οποίες θα μπουν σε εφαρμογή και η εφαρμογή πρέπει να γίνει άμεσα. Να ολοκληρωθεί δηλαδή η μετάβαση προς αυτό που λέμε νέα σελίδα για να προχωρήσουμε.

Κύριε Υπουργέ στο εξωτερικό βρίσκονται ‘παρκαρισμένα’ κάποια δισεκατομμύρια Ελλήνων πολιτών σε φορολογικούς παραδείσους όπως η Ελβετία, τα νησιά Κέιμαν. Τα Panama papers έδειξαν ότι και κάποιοι αντιμνημονιακοί που επιτίθενται λάβροι γενικά στο πολιτικό προσωπικό όχι μόνο στην τωρινή Κυβέρνηση ευρύτερα έχουν κάποια ‘εκατομμυριάκια’ εκεί -άλλα μαύρα,άλλα γκρίζα- το ερώτημα είναι... θα υπάρξουν κάποια κίνητρα; Γίνονται κάποιες προσπάθειες για τον επαναπατρισμό αυτών των κεφαλαίων και πότε θα δει ο μέσος Έλληνας να τελειώνει αυτή η μαύρη σελίδα των ελέγχων κεφαλαίων, των capital controls;

Νομίζω τα capital controls θα αρχίσουν να χαλαρώνουν ακόμη περισσότερο με την ολοκλήρωση τώρα της αξιολόγησης και το πέρασμα της Ελλάδας στη σφαίρα της κανονικότητας όσον αφορά τις πολιτικές τις οποίες ασκεί η ΕΚΤ. Τώρα, σε σχέση με τα panama papers και όλα τα συμπαρομαρτούντα, τις καταθέσεις στο εξωτερικό κτλ. φαίνεται πως εδώ δεν ήμασταν μπροστά σε κάποιο ατύχημα όταν βρέθηκε κάποιος να έχει τα λεφτά του έξω. Είμαστε μπροστά μάλλον σε κάποιο δυστύχημα. Αυτό τώρα που συνέβη ‘δεν έτυχε, πέτυχε’ . Ήταν η μέθοδος της μεταφοράς χρημάτων -πολλές φορές αφορολόγητων- σε φορολογικούς παραδείσους.

Η δική μας η Κυβέρνηση κάθε μέρα εξαντλεί κάθε δυνατότητα ούτως ώστε να έρθουν στα χέρια της στοιχεία τα οποία και αμέσως αξιοποιεί αλλά μελετάει -και σύντομα θα έχει και στη Βουλή ελπίζω- ένα νομοσχέδιο το οποίο θα δίνει τη δυνατότητα επαναπατρισμού κεφαλαίων μέσω της πληρωμής της φορολογίας. Έχουμε διαφωνίες βέβαια με τους θεσμούς εδώ πέρα διότι δυστυχώς κάποιοι από αυτούς θεωρούν ότι κάποιες κινήσεις καταστρέφουν αυτό που λένε ‘payment culture’ δηλαδή την κουλτούρα πληρωμής ...
Η οποία δεν υπήρχε στην Ελλάδα, εν πάση περιπτώσει ...
Δεν υπήρχε, όμως εκεί μπορούμε να μπούμε όταν υπάρχουν περίοδοι κανονικότητας στην οικονομία. Για παράδειγμα, πάνω από 1 εκατομμύριο Έλληνες χάσανε την ασφάλισή τους. Αυτό δεν το πάθανε επειδή ήταν κακοπληρωτές, συνέβη επειδή βιώσαμε την οικονομική κρίση. Δεν μπορούμε αυτούς να τους αντιμετωπίζουμε ως μπαταχτσήδες. Τι κάνουμε λοιπόν; Τους δίνουμε δικαίωμα στην υγειονομική περίθαλψη. Άρα λοιπόν χρειάζονται ριζικές λύσεις και συνείδηση της κλίμακας του προβλήματος.

Να ελπίσουμε ότι οι ριζικές λύσεις θα έρθουν. Να ελπίσουμε ότι θα εξομαλυνθούν τα πράγματα και σιγά-σιγά θα αποτελεί ένα κακό παρελθόν η οικονομική κρίση και όλα τα προβλήματα από την κρίση.
Έχουμε μαζί μας σε μια συζήτηση που περατώνεται σε λίγο τον Υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά, από τα βασικά στελέχη της Κυβέρνησης Τσίπρα και τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης Λευτέρη Κρέτσο.
Βρίσκεται ο Πρόεδρος κ. Αγγελούδης εδώ, η Ιωάννα η Γιαννοπούλου, πολύς κόσμος έξω στα στούντιο Καλοειδή, Νικόλας Κατσίμπρας, Δημήτρης Φίλιος και νομίζω ότι πρέπει να αποχαιρετήσουμε και να αποδεσμεύσουμε τους καλεσμένους μας.
Να ευχαριστήσουμε πολύ τον Υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά. Να ευχηθούμε καλή επιτυχία στις επόμενες επαφές και καλή επάνοδο στην πατρίδα και τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης Λευτέρη Κρέτσο.

Υπουργός Επικρατείας: Να σας ευχαριστήσω και εγώ πάρα πολύ και να σας πω ότι έχετε ρόλο και ευθύνη πολύ μεγαλύτερη από αυτή που νομίζετε ότι σας αναλογεί. Το να κρατιέται αυτός ο κρίκος της ενημέρωσης του ελληνικού στοιχείου εδώ και της σύνδεσης με την πατρίδα είναι κάτι πάρα πολύ κρίσιμο.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

banner gge site diag ad 1234433

 

emedia banner

banner diagonismoi 6

 

agf banner

 

banner el ch

 

  1. Διαφάνεια
  2. Βιβλιοθήκη
  3. Πασιθέα

e diafaneia

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο της e-Διαφάνειας

lib

Χάρη στο διαδίκτυο, οι ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ), της Ενώσεως Συντακτών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΣΗΕΑ) και Μακεδονίας-Θράκης (ΕΣΗΕΜΘ) είναι πλεόν προσβάσιμες στο ευρύ κοινό.

Οι συνδέσεις που ακολουθούν δίνουν πρόσβαση σε ένα πλούσιο πληροφοριακό υλικό που αφορά, τόσο ιστορικά γεγονότα που συνέβησαν στην Ελλάδα, όσο και θέματα που έχουν να κάνουν με τον οπτικοακουστικό τομέα σε εγχώριο αλλά και σε διεθνές επίπεδο.

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο της e-Βιβλιοθήκης

pasithea

Καλώς ήλθατε στην e-Πασιθέα! Αναζητήστε πληροφορίες για:

  • όλα τα έντυπα που κυκλοφορούν στη χώρα μας
  • τα προγράμματα διαφημιστικής προβολής φορέων δημοσίου
  • τη διαφημιστική προβολή & δαπάνη στο δημόσιο
  • στοιχεία δημοσκοπήσεων στο δημόσιο

Κάντε κλικ εδώ για μετάβαση στον ιστότοπο του e-Πασιθέα